Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Νεότερα για τα Κέντρα Υγείας

                                                                                                                    
Επειδή έφτασαν (όπως και σε όλη τη χώρα) την 

«ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ (στην) ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ»  πηγή: http://anatakti.blogspot.com/2012/06/blog-post_7949.html#ixzz1x1Alj4Yz  
                                                               
  Αλλά  

  «Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ Η ΛΟΓΙΚΗ Η ΠΡΟΟΔΟΣ, Ο ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΙ ΟΧΙ  ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ...» Πηγή: http://sarantos-petropouli.blogspot.gr/2012/06/blog-post_6923.html#more 
                             
                    Οι παρεμβάσεις εργαζομένων, πολιτών και πολιτικών παραγόντων, που συμφωνούν και μάχονται για την παραπάνω άποψη, έβαλαν σήμερα άλλο ένα stop στο στόχο, να ξεκληριστεί κάθε δημόσιος φορέας παροχής υπηρεσιών υγείας.
Το stop μπήκε στη Διοίκηση του Σισμανόγλειου Νοσοκομείου από το Σωματείο εργαζομένων, και τη Λαϊκή επιτροπή Ν. Μακρής, παρόντων Δημοτικών Συμβούλων Σπάτων – Αρτέμιδας, Μαραθώνα και Ραφήνας, όπως και του Βουλευτή κου Στρατούλη. Στην προκαθορισμένη (από το Σωματείο εργαζομένων) για σήμερα συνάντηση, με θέμα την άρση της παράνομης απόφασης για κλείσιμο των  ΚΥ Σπάτων και Ν. Μακρής, δεν έμεινε η Διοικήτρια του Νοσοκομείου. Αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν η νέα απόφαση του Αναπληρωτή Διοικητή του Νοσοκομείου, ότι τα ΚΥ Σπάτων και Ν. Μακρής, παραμένουν και τα δύο σε 24ωρη λειτουργία, αλλά με κάλυψη της εφημερίας τους από ιατρικό προσωπικό, σύμφωνα με την υπάρχουσα στο καθένα δύναμη. Που σημαίνει, ότι οι υπάρχοντες γιατροί στο ΚΥ Σπάτων, επαρκούν για να καλύπτουν την εφημερία του καθημερινά τρείς εβδομάδες το Μήνα, ενώ, εκείνοι στο ΚΥ Ν. Μάκρης επαρκούν για 24ωρη κάλυψη δύο φορές την εβδομάδα, που ορίστηκαν στις ημέρες Τετάρτη και Κυριακή. Συγχρόνως και μετά τη δήλωση του κου Σμέρου ότι η Διοίκηση έχει κάνει αίτημα προς το ΥΥΚΑ για κάλυψη και των δύο φορέων με πέντε επικουρικούς γιατρούς για τον καθένα (τους οποίους το ΥΥΚΑ δεν έστειλε) επιτροπή εργαζόμενων θα διερευνήσει άμεσα στο ΥΥΚΑ  γιατί δεν ήρθαν στα ΚΥ αυτοί οι γιατροί.                                                                      Υπενθυμίζεται ότι η αρχική απόφαση της Διοίκησης (5/4/12) ήταν να κλείνουν και τα δύο ΚΥ στις 3μμ, και με το υπάρχον προσωπικό όλων των ειδικοτήτων να καλύπτεται η 24ωρη εφημερία του ΚΥ Ραφήνας. Η απόφαση ανακλήθηκε μετά από παρέμβαση εργαζόμενων και τοπικών αρχών  στις 9/4/12. Στη συνέχεια (και χωρίς εφημερία του ΚΥ Ραφήνας) αποφάσισε την 24ωρη λειτουργία και των δύο ΚΥ με μετακίνηση μόνο του ιατρικού προσωπικού του ΚΥΣ πάτων στο ΚΥ Ν. Μάκρης με μείωση της ασφάλειας κατά 50% (με ένα αντί δύο ιατρεία επειγόντων στη λειτουργία) .               Η απόφαση ανακλήθηκε μετά από παρέμβαση της ΕΙΝΑΠ και εξώδικη διαμαρτυρία των γιατρών του ΚΥΣ στις 18/4/12, για την παράνομη μετακίνησή τους, αλλά και τις απλήρωτες αμοιβές τους, εξαιτίας των οποίων αρχίζει να παραμένει ακάλυπτο γιατρού (από 24/5/12) και το ΚΥΣ. Ακολουθεί νέα απόφαση, στις 31/5/12  για 24ωρη λειτουργία του ΚΥ Σπάτων με μετακίνηση των γιατρών του ΚΥΝΜ και παραμονή του καθημερινά, μετά τις 3μμ, ακάλυπτο γιατρού. Φτάνοντας σήμερα να αποφασίσει – ανακοινώσει την 24ωρη λειτουργία και των δυό αλλά με κάλυψη γιατρού μόνο κατά την υπάρχουσα δύναμη του καθενός έως την άφιξη από το ΥΥΚΑ των πέντε επικουρικών για το καθένα.                                                                                                                            Συμπέρασμα: Όσο περισσότερες, εντονότερες, και επίμονες είναι οι παρεμβάσεις πολιτών και υγειών πολιτικών προσώπων, τόσο οι Διοικήσεις απομακρύνονται από το στόχο: «Κλείνουν όλα παρά την υφιστάμενη νομοθεσία, και χωρίς κυβερνητική ευθύνη κατάργησης». Γι’ αυτό οι εργαζόμενοι στην υγεία προκαλούν και συνιστούν αυτές τις παρεμβάσεις, όπως ακριβώς «εκείνοι οι 29 κατασκευαστές πλυντηρίων ….»                                                                                                   Και ενώ μεγάλη προσπάθεια καταβλήθηκε στη σημερινή συνάντηση για να φαίνεται ότι κλείνουν επειδή οι γιατροί του ενός ΚΥ δεν δέχονται να καλύψουν την εφημερία  του άλλου, συμπληρωματικά ας αναφερθεί ότι οι γιατροί έχουν να πληρωθούν τις  εφημερίες τους στο ΚΥ που ανήκουν και καλύπτουν, από το Φεβρουάριο του 2012 και τους οφείλουν επιπλέον αναδρομικά εφημεριών από τον Αύγουστο  του 2011!!!! Η πληροφορία που πλανάται ως διοικητική  δήλωση είναι « δεν υπάρχει μία για εφημερίες όπου κι αν τις εκτελείτε»!!!                                                                                                                       Και ενώ επίσης πολλά ειπώθηκαν περί κλεισίματος λόγω ελλιπούς αριθμού γιατρών, δεν ακούστηκε τίποτα για τις ελλείψεις σε ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ Νοσηλευτικό  Διοικητικό και Βοηθητικό προσωπικό. Έτσι, αν το ιατρικό προσωπικό είναι το κέντρο του κύκλου υπηρεσιών υγείας το υπόλοιπο προσωπικό είναι η ακτίνα του, χωρίς την οποία δεν υπάρχει.                                                                                                                   Σύμφωνα με τη νομοθεσία, μόνο για την κάλυψη επειγόντων αναλογούν δύο Νοσηλευτές για   κάθε γιατρό. Δηλαδή στο ΚΥΣπάτων, πχ. αυτή τη στιγμή έχει  επτά γιατρούς, που δε φτάνουν, για να καλύψουν επείγοντα και έχει δέκα ΜΟΝΟ εν ενεργεία Νοσηλεύτριες για  τους επτά γιατρούς, που δε φτάνουν ούτε για το ένα εκ των τριών σκελών του έργου του!!!! Και η Διοικητική στελεχώνεται από έναν τεχνικό, μία οικοκυρά, έναν υπάλληλο πληρώματος ασθενοφόρου και  επικουρικά από τους δύο τεχνολόγους ακτινολογικού, τον υπάλληλο ασφάλειας (security)…., και λοιπούς αξιότιμους πλην άσχετους συνεργάτες για να καλύπτονται τουλάχιστον οι βασικές διοικητικές εργασίες των πληροφοριών και των ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ, αφού έχει μόνο δύο Διοικητικούς!                         Ας δούμε τώρα με παράδειγμα το ΚΥ Σπάτων (ΚΥΣ) τι ακριβώς περιλαμβάνει το κλείσιμο των ΚΥ ως αρχικός στόχος, που δεν είναι τωρινός, απλά στις μέρες μας προσπαθεί να εφαρμοστεί ολοσχερώς.
         Το  ΚΥΣ λειτουργεί από το 1986. Έχει  βραβευτεί και διακριθεί από τον  Π.Ο.Υ.  (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας )  για τα προγράμματα πρόληψης  σε  εργοστάσια, σχολεία, κατ οίκον επισκέψεις,  διοργάνωση αιμοδοσίας, δωρεά οργάνων, πρόγραμμα για τη μεσογειακή αναιμία, προγράμματα διατροφής και πρόληψης, αλλά και θεραπείας  της τερηδόνας σε παιδιά  σχολικής ηλικίας. Χαρακτηρισμένο από το τέως ΥΥΠ «πιλότος» Κ.Υ. σ’ αυτό έρχονταν για μάθημα εργαστηρίου αλλά και πρακτική άσκηση  σπουδαστές της  Α΄ και η Β΄ Νοσηλευτικής  Αθηνών Τ.Ε.Ι., της  Στρατιωτικής  Νοσηλευτικής  σχολής  Σ.Α.Ν.,  και της Σχολής Επισκεπτών Υγείας. Το ΚΥΣ, ως πρότυπο λειτουργίας δέχτηκε πολλές αιτήσεις επισκέψεων από επαγγελματίες και φοιτητές   ξένων χωρών, από τους οποίους έλαβε αριστεία!!!  Όλα αυτά μέχρις ότου οι Διοικητικά αρμόδιοί του (όπως υποχρεούνται) τα στόχευαν, τα διεκδικούσαν και τα εξασφάλιζαν.                                                                                            Το Κ.Υ.Σ.  αποτελείται από τρεις Υπηρεσίες : τη Διοικητική, τη Νοσηλευτική και την Ιατρική, ΧΩΡΙΣ όμως πλέον στελέχη που να στοχεύουν, να διεκδικούν και να εξασφαλίζουν τη μέγιστη απόδοσή του.  Μέχρι πριν δέκα χρόνια στο Γραφείο Γραμματείας με απόφαση ΔΣ Σισμανόγλειου (ΣΝΙ) εκτελεί χρέη Προϊσταμένης  Πανεπιστημιακός Υπάλληλος χωρίς να τοποθετείται, αν και υπάρχει θέση. Το ίδιο και στη Νοσηλευτική Υπηρεσία  που την αποτελούν άτυπα το γραφείο Κοινωνικής φροντίδας (όπου υπάρχει θέση) και το Γραφείο Νοσηλευτών (όπου δεν υπάρχει).    Αυτή τη στιγμή υπάρχει ΜΟΝΟ  ο Συντονιστής  του επιστημονικού έργου  που ανέκαθεν ηγείτο της Διεύθυνσης χωρίς άλλες αρμοδιότητες πέραν του συντονισμού επιστημονικής λειτουργίας και του γενικόλογου της αρμονικής συνεργασίας των επί μέρους υπηρεσιών μεταξύ τους!                                                                                                                 Νόμος το 1992 Προβλέπει σύσταση Νοσηλευτικής Υπηρεσίας,  με προϊστάμενο Νοσηλευτή/τρια, και  Διοικητικής  επίσης. Στον Οργανισμό  όμως, του Κ.Υ. Σ. δεν προβλέπεται θέση Νοσηλευτή/τριας  και ούτε έχει γίνει τροποποίηση, εφόσον  διά νόμου συστήνεται  ενιαία Υπηρεσία (Γραφείων Νοσηλευτών και Κοινωνικής φροντίδας). Τροποποίηση δε του Οργανισμού του ΚΥΣ έχει γίνει κατά το παρελθόν για να ρυθμιστούν θέματα θέσεων  προσωπικού, αλλά και του ΣΝΙ, και μάλιστα « εν μία νυκτί», προκειμένου να αναβαθμιστεί η λειτουργία Υπηρεσιών (π.χ. δημιουργία – άνοιγμα κλινικών, που δεν υπήρχαν κατά τη Σύσταση του Οργανισμού του ). Τηρούν λοιπόν όσα λέει ο ,ΑΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΟΣ, Οργανισμός και όχι όσα λέει ο νόμος (που επιβάλλει Διοικητικές αποφάσεις μετατροπής Οργανισμών, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις εκάστοτε ανάγκες . Αποτέλεσμα αυτού και εφόσον κατά τη Διοικητική κρίση δεν υφίστανται ανάγκες,  είναι να μην υπάρχουν  σήμερα προϊστάμενοι και επομένως δεν είναι δυνατό να υπάρξει σχέδιο, να εφαρμοστεί πρόγραμμα και να προκύψει έργο, για το οποίο και που δεν προκύπτει, δεν υπάρχει ΚΑΝΕΙΣ , για να λογοδοτήσει !!!  Άτυπα, πρόχειρα, χωρίς τήρηση των προβλεπόμενων από το Δημόσιο Υπαλληλικό Κώδικα  (κρίση γνώσης αντικειμένου, προσόντων, διοικητικών  ικανοτήτων κτλ), έχουν τοποθετηθεί «προσωρινοί» επικεφαλείς και στη Διοικητική και στη Νοσηλευτική Υπηρεσία και απλά το ΚΥΣ είναι ανοιχτό, για να εξυπηρετεί, όσο ξέρει, όπως θέλει και όπως νομίζει ο κάθε επικεφαλής Υπηρεσίας, του οποίου την αρμονική δια-υπηρεσιακή συνεργασία συντονίζει ο Δ/ντής του ΚΥΣ γενικά, όχι όμως και ειδικά, εφόσον αρμοδιότητα ενδοϋπηρεσιακού ελέγχου σε κάθε υπηρεσία δεν έχει, συνεπώς δε μπορεί και να λογοδοτεί για την κάθε ειδική της δυσαρμονία ή ανεπάρκεια! Πρόσφατα, (με την εγκύκλιο 114759/Σεπτ/12 του ΥΥΚΑ) απέκτησε κατ΄ εντολή μια ειδική αρμοδιότητα: την ευθύνη για την πιστή εφαρμογή των εισπρακτικών μέτρων. Συνεπώς το συνολικό έργο κρίνεται από πόσο ξέρει, πώς θέλει και τι νομίζει ο εκάστοτε επικεφαλής.                               Άραγε όλοι αυτοί οι χειρισμοί ήταν το σχέδιο, για να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα ;  ΑΠΑΞΙΩΣΗ, ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ, ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ, ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ, ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟ ΘΕΣΗ «ΑΡΜΟΔΙΩΝ»,  ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΥΠΟΘΑΛΠΤΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.                                                                                                                      Η αδιαφορία τόσο εκ των άνω, όσο και εκ των έσω οδήγησε το ΚΥΣ εδώ, ώστε  οι πολίτες, να θεωρούμε ότι και που υπάρχει άχρηστο είναι, αφού δεν προσφέρει τουλάχιστο τα μισά από όσα θα έπρεπε. Τραγικές φιγούρες της ιστορίας οι εργαζόμενοι που οφείλουν υπακοή στους «αρμόδιους». Κάτοχοι θέσης ανίσχυρης να αλλάξει τα πράγματα, φέρουν όχι μόνο το βαρύ φορτίο της διοικητικής απαξίωσής τους, αλλά και των μεσαιωνικών εργασιακών συνθηκών στις οποίες υποβάλλονται, λες κι είναι ιερός στόχος να φτάσουν ακόμα και οι ίδιοι στο συμπέρασμα των πολιτών. Κάποιοι από αυτούς δυστυχώς έχουν φτάσει ήδη, δίνοντας τη εικόνα σκλάβων. Η απόδοση έργου ενός σκλάβου που υπερβαίνει κάθε ανθρώπινο όριο αντοχής, ποτέ δεν είναι αρκετή ούτε για τον αφέντη του (Διοίκηση) ούτε για όλους του τους καλεσμένους (προσερχόμενοι πολίτες). Κι όταν πειστεί πως όσα και να κάνει άχρηστος είναι, τότε έρχεται μια νύχτα που κρεμιέται (ας κλείσει. ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΟ!!!!).                                                                                                                                  Αυτή η θλιβερή πραγματικότητα που ζούμε πολίτες και εργαζόμενοι δε μας τιμά, αλλά και δεν μας συμφέρει, όταν όλη η Ευρώπη ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας ( Π.Φ.Υ.) και  δαπανά κονδύλια για αυτή,  εμείς να την υποβαθμίζουμε – καταργούμε. Μέχρι το 2020 έχει εγκριθεί κονδύλι για την Ελλάδα περί τα 47.000.000 Ευρώ, για την Π.Φ.Υ. Που και πως θα διατεθούν αυτά τα χρήματα;  Το ερώτημα μπαίνει αναπόφευκτα, αφού η έως τώρα και παρά την από το 2009 Ευρωπαϊκή μας επιτήρηση, η  διαχείριση  κονδυλίων όχι μόνο δεν απέδωσε την ανάπτυξη δομών υγείας αλλά φτάνουμε και στο κλείσιμό τους.                                                                                                                      H πρόοδος , η ανθρωπιά , η λογική λέει να παραμείνει ανοιχτό το Κ.Υ.Σ., το ΚΥ Ν. Μ., όπως και όλη η Πρωτοβάθμια  και να αναβαθμιστεί. Από κεί και πέρα θα ήταν τουλάχιστο καλό,  αν όχι απολύτως αναγκαίο να μπει η ορθή διαχείριση κονδυλίων και στην επιτήρηση μη Κυβερνητικών / Διοικητικών εκπροσώπων των πολιτών.                                                                                                   Η αναφορά των κακώς κειμένων στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας πυροδοτεί ένα εύλογο ερώτημα. Εσείς που δουλεύετε εκεί και ξέρετε τα πράγματα από μέσα  κάνατε τίποτα για να πιεστούν οι αναρμόδιοι  «αρμόδιοι» προς θετικές κατευθύνσεις; ή περιορίζεστε στο εύκολο της κριτικής και μόνο περιμένοντας τη Δευτέρα Παρουσία; Παραθέτονται  ενδεικτικά, ενέργειες εργαζόμενων του ΚΥΣ ( ανάλογες συμβαίνουν και σε άλλους χώρους της Π.Φ.Υ.), αλλά και αποτελέσματα αυτών, από την προσπάθεια να διατηρήσουν το έργο του ΚΥΣ μακριά από πολιτικά - διοικητικά τραύματα, και  στο μέγιστο δυνατό της απόδοσής του για το γενικό καλό. Κι όχι μόνο ενέργειες στην παρούσα κατάσταση που μοιάζει με εμπόλεμη, αλλά και στο παρελθόν.                                                                                                                                  Το 2003 το ΚΥΣ βομβαρδίστηκε κυριολεκτικά από την τότε ανώτερη Διοικητική του αρχή.  Οι ενέργειες των εργαζόμενων να επαναφέρουν την ομαλότητα οδήγησαν ακόμα και σε διώξεις http://www.xekinima.org/arthra/view/article/kentro-ygeias-spaton/   1ο συν.                                                                                                                       Τόσο πριν όσο και μετά την άνω περίοδο τα προβλήματα λειτουργίας δεν έλειψαν (όπως σε κάθε χώρο). Η κατάσταση όμως αγγίζει το μη περεταίρω από το 2011 και φτάνει έως το Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης με το 2ο συν  που παραμένει αναπάντητο. Όταν η επισφαλής κάλυψη πολιτών φάνηκε να παγιώνεται ως έργο του ΚΥΣ,  βασισμένο στην άνωθεν αδιαφορία  και στην σαφέστατη πρόθεση να κλείσει ο χώρος, επιβάλλοντας συγχρόνως και μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας, πλείστα έγγραφα διαμαρτυρίας έφτασαν στους αρμόδιους, τόσο μέσα όσο και έξω από την υπηρεσία μας. Ενδεικτικά παρατίθεται η από 9/2/12 ενημέρωση της ΠΟΕΔΗΝ για τα διοικητική αλλά και συνδικαλιστική αδιαφορία έναντι της λειτουργίας του χώρου. συν  τα  3ο και ( 4ο συν + τα 2  των υπογραφών)  Τα αποτελέσματα των ενεργειών αυτών εμφανίζονται στο τελευταίο συν. που αναβαπτίζει τις επαναλαμβανόμενες διώξεις «μετακινήσεις λόγω επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών»                                                                                                                                                Οι ίδιες διοικητικές πρακτικές εφαρμόζονται σε όλη τη χώρα.  Οι φορείς ΠΦΥ δεν κλείνουν. Τους κλείνουν
Ø  Με παράνομες διοικητικές αποφάσεις
Ø  Με διακοπή προβλεπόμενων χρηματοδοτήσεων
Ø  Με έλλειψη προϊστάμενων που θα μπορούσαν αρμοδίως να αντισταθούν
Ø  Με μη αντικατάσταση του απερχόμενου προσωπικού
Ø  Με «μετακινήσεις προς κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών»                                                         
Έτσι, η κατάσταση υγείας της υγείας έχει ξεπεράσει το όριο του κατεπείγοντος. Αγγίζει πλέον το προθανάτιο στάδιο. Κι οι παρεμβάσεις που απαιτούνται δεν επιτρέπουν καθυστερήσεις!!!!                                                                
  Ρεμπούσκου Αναστασία – Αχλιόπτα Θεοδώρα                                                                                                                     Κατά κρατικό χαρακτηρισμό Δημόσιοι Υπάλληλοι κατά συνείδηση Λειτουργοί Υγείας Αν. Αττικής


Πρώτο συνημμένο


Δεύτερο συνημμένο
Από:   Αναστασία Ρεμπούσκου                                               Προς:                                Νοσηλεύτρια ΤΕ                                                      Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης
 Του Κ.εντρου Υγείας Σπάτων (ΚΥΣ)                               Αρ. Πρωτ: 196/5-1-201                                                                                                                                                                                                                       Υπαγόμενου στο ΠΓΝ ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ (ΣΝΙ)                                                                                                                                             Τηλ. Εργ. 2132030901 & 903, οικ. 2106025154
                 ΘΕΜΑ: Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του ΚΥΣ, απορρέοντα από την     άσκηση Διοίκησής του.
          Πρόλογος:                Ανέκαθεν στη λειτουργία του ΚΥΣ υπήρξαν δυσλειτουργικά προβλήματα λόγω μη εφαρμογής των προβλεπόμενων περί σύστασης υπηρεσιών και τοποθέτησης προϊστάμενων στις υπηρεσίες Διοικητική και Νοσηλευτική. Με σχετική Απόφαση ΔΣ του ΣΝΙ από 1992 τοποθετείται στη ΝΥ, σε χρέη προϊσταμένης η Νοσ/τρια κ. Βλαχοπούλου. Με τη συνταξιοδότηση της, το 2003, και την εξακολούθηση της μη εφαρμογής τοποθέτησης προϊστάμενου, προκύπτουν ποικίλα προβλήματα λειτουργίας, για τη λύση των οποίων διαμαρτυρήθηκε το προσωπικό με κάθε μέσον. Αποτέλεσμα αυτού ήταν αφενός η τοποθέτηση Υπευθύνου Νοσ/τριας με Απόφαση Διοικητή και τη σύμφωνη γνώμη της ιδίας, και αφετέρου, η γενικά αρνητική αντιμετώπισή μας από τη Διοίκηση του ΣΝΙ που έφτασε έως και σε διώξεις. (επισυνάπτονται τα σχετικά). Ωστόσο έως το 2010 λόγω καλής συνεργασίας και γνώσης του αντικειμένου, τόσο από την Υπεύθυνη Νοσηλευτικής Υπηρεσίας (ΝΥ) κ. Τσιμπέρη, όσο και της άτυπα αναπληρώτριάς της, κ. Ρεμπούσκου (που υπογράφει το παρόν) η ΝΥ ΚΥΣ λειτούργησε ορθά και αποδοτικά.
            Ανάλυση Θέματος:              Με τη συνταξιοδότηση της κ. Τσιμπέρη, -το 2010- επανήλθαν στην επιφάνεια τα γνωστά και αναμενόμενα δυσλειτουργικά προβλήματα. Με στόχο την εξάλειψη τέτοιων προβλημάτων και την συνέχιση της ορθής λειτουργίας της ΝΥ ΚΥΣ, υποβάλλεται προς κάθε αρμόδιο, αίτημα εφαρμογής σχετικά με την προβλεπόμενη σύσταση ΝΥ ΚΥΣ και την τοποθέτηση προϊστάμενου. Επισυνάπτονται τα σχετικά έγγραφα 33/12-01-2011, 123/02-02-2011, 3444/15-02-2011, 139/03-03-2011, 574/09-05-2011, 682/09-06-2011, 742/16-06-2011, 780/24-06-2011, 14508/24-06-2011, 831/07-07-2011, 16493/15-07-2011, 17103/22-07-2011, 23330/21-10-11, 23696/27-10-2011.  Αιτιολογημένη απάντηση στα ανωτέρω δεν υπάρχει. Παράλληλα αυτών το Νοσηλευτικό Πρ/κό ΚΥΣ με ενημέρωση  από το βιβλίο λογοδοσίας, μαθαίνει στις 06-09-2011 την αποστολή του 19256/06-09-11. Από τη χρονική αυτή στιγμή, η δυσλειτουργία της ΝΥ ΚΥΣ που έχει ήδη  επανεμφανιστεί από τις 16-06-2011, αρχίζει να εντείνεται όλο και περισσότερο, φτάνοντας έως τη σημερινή, μάλλον ακραία ή και επικίνδυνη κατάσταση, η οποία αποτυπώνεται στα ακόλουθα συννημένα:
Α) Ως προς την απόδοση έργου:
 54242/22-11-2011. Σχετικά με το θέμα αυτού του εγγράφου (προγράμματα πρόληψης) που αποτελεί και το κατά τα 2/3 νομοθετικά επιβεβλημένο έργο των ΚΥ, απάντηση επίσης δεν υπήρξε. Ωστόσο, τα φετινά προγράμματα ξεκίνησαν, έστω και με καθυστέρηση να συντονίζονται, και εκτελούνται αναρμοδίως, πλην επιτυχώς,  από την υπογράφουσα το παρόν, εφόσον η  κατά τον ορισμό της Δ/νσης Ν Υ ΣΝΙ, εκτελούσα χρέη Υπευθύνου στην ΝΥ ΚΥΣ, μου ανέθεσε το αντικείμενο, λόγω δεδηλωμένης της αδυναμίας.
Β) Ως προς την Διοικητική διαχείριση:
            - Γνωστικό επίπεδο αρμοδιοτήτων έτσι όπως ενδεικτικά περιγράφεται στα συνημμένα φύλλα βιβλίου λογοδοσίας ΝΥ ΚΥΣ, 3-11/22-08-2011, 7-3/29-08-2011, 11-7/30 προς 31-08-2011. 7-3/26-11-11. Ανάλογες περιγραφές  εντός του Β’ εξαμήνου του 2011, βρίσκονται στη διάθεσή σας.
         - Κάλυψη ιατρείων σύμφωνα με την έκδοση προγράμματος: ενδεικτικά επισυνάπτονται, 1945/10-08-11 πρόγραμμα εργασίας, και έγγραφο 1045/16-09-2011.  Ανάλογες εκδόσεις  εντός του Β’ εξαμήνου του 2011, βρίσκονται στη διάθεσή σας.
       -Υπηρεσιακή συμπεριφορά και αυθαιρεσίες:. Ενδεικτικά επισυνάπτονται,
έγγραφο Ρεμπούσκου, Σεπτεμβρίου 2011 προς το Σωματείο εργαζομένων ΣΝΙ, 1148/οκτ/2011,
1375/24-11-11με σχετικά τα τρία διαφορετικά προγράμματα της εβδομάδας 05 έως 11/12/11.
Φύλλα  βιβλίου λογοδοσίας 7-3/05/12/2011(με καθημερινή, στη συνέχεια, αναφορά της συναδέλφου για την απαιτούμενη κάλυψη των εφημερευόντων ιατρείων κατά τα Σαβ.- Κυρ. και Αργίες), έως,   7-3/18-12-11 με το σχετικό e- mail προς Αναπληρωτή Διοικητή ΣΝΙ., και φυλλο λογοδοσίας 20/12/11
1457/22-12-11
Φύλλο βιβλίου λογοδοσίας 3-11/30-12-11. Ανάλογες καταγραφές  εντός του Β’ εξαμήνου του 2011, βρίσκονται στη διάθεσή σας.
Επίλογος: Για την μάλλον ακραία ή και επικίνδυνη άνω περιγραφόμενη κατάσταση, το Νοσ/κό πρ/κό ΚΥΣ ενημερώνεται από το φύλλο  βιβλίου λογοδοσίας 7-3/20-12-11, για το 27744/07-12-11 έγραφο της ΔΝΥ ΣΝΙ, ελλείψει άλλης απάντησης ή ενέργειας. (;;;).  Παράλληλα αυτών, η κάλυψη των εφημερευόντων ιατρείων τα Σαβ/κα και Αργίες παραμένει μειωμένη,
-χωρίς έγκριση της ΔΝΥ
- κατά χρόνια παρέκκλιση αλλά και παράβαση (στην περίπτωση συναδέλφων που ζητούν τα νόμιμα) των διατάξεων που ορίζουν τουλάχιστον δύο Νοσηλευτές/τριες ανά βάρδια εφημερίας. (μεταξύ άλλων σχετικών και η 1018/1998 Απόφαση ΔΣ ΣΝΙ, που ορίζει για την ασφάλεια των έκτακτων εξωτ. ιατρείων  τουλάχιστον 2 Νοσηλευτές και για το ΚΥΣ, ως προσωπικό ασφάλειας το πρ/κό εφημερίας –αναλόγως εγκρίσεων για τις εφημερεύουσες ειδικότητες- Και στο ΚΥΣ οι εφημερεύουσες ειδικότητες είναι βάσει εγκρίσεων δύο: Παθολογίας και Γενικής ιατρικής, τελευταία, δε, προστέθηκε και η οδοντιατρική σε τακτά διαστήματα.). Ως εκ τούτων, η απαράβατη υποχρέωση της κάθε «Αχλιόπτα» να εκτελεί μόνη της βάρδια με λειτουργούντα δύο ή και τρία ιατρεία επειγόντων, τα Σαβ/κα και τις αργίες, σε καμία περίπτωση δεν της επιβάλλει και την ευθύνη  για την ασφαλή και ορθή νοσηλευτική κάλυψη των ασθενών.
  Με στόχο την αποφυγή μεγαλύτερης δυσλειτουργίας της Υπηρεσίας μας, σε περίπτωση μεγαλύτερης μείωσης του Νοσ/κού Πρ/κού λόγω βίαιων μετακινήσεων (όπως και στο παρελθόν), ενημερώθηκε και το Σωματείο Εργαζομένων με τα από Ιούνιο/2011 και 27/12/2011 συνημμένα. Παρακαλώ και για τις δικές σας ενέργειες, ώστε να αποκατασταθεί Διοικητικά η λειτουργία του ΚΥΣ, που σαφώς συνεπάγεται την ασφαλέστερη και πληρέστερη απόδοση έργου μας.
                                                                                                         Με τιμή 
                                                                                           Ρεμπούσκου Αναστασία

Τρίτο συνημμένο
Από : Νοσ/κό Πρ/κό                                                                         Προς:                                                          Κέντρου Υγείας Σπάτων ( ΚΥΣ)                                                Π.Ο.Ε.Δ.Η.Ν.
                                                                                                       9/2/2012
                                                        Κατατεθέν στο Συνέδριο της Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν
                                                                   Κοιν: Σωματείο εργαζομένων ΣΝΙ

Θέμα: «Αίτημα για παρέμβαση της Π.Ο.Ε.Δ.Η.Ν. με στόχο τον φραγμό στην κακοδιοίκηση του ΚΥΣ, στις αδικίες κατά των εργαζόμενων που αυτή συνεπάγεται και στην απειλή τους για κλείσιμο του φορέα.»

Το Νοσηλευτικό προσωπικό ΚΥΣ βρίσκεται μόνο του αντιμέτωπο με την απαξίωση του έργου του, την καταπάτηση των δικαιωμάτων του και την απειλή της μετακίνησής του, που ως φαίνεται στοχεύουν στην βαρύτατη υποβάθμιση της λειτουργίας του ΚΥ, αν όχι στο κλείσιμό του.
Αυτό προκύπτει από την πλήρη αδιαφορία που επέδειξαν έως σήμερα,  τα ανώτερα Διοικητικά όργανα του ΣΝΙ, αλλά και το Σωματείο Εργαζομένων,  σε πρόσφατα, υποβληθείσες από συναδέλφους, αναφορές κακοδιαχείρισης και  διοικητικών παραπτωμάτων που τελούνται στη ΝΥ ΚΥΣ, εις βάρος εργαζόμενων και ασθενών – πολιτών.  
Θέση - απάντηση των οργάνων Διοίκησης και Σωματείου σε όλα αυτά αποτελεί
-η προ διμήνου ανακοίνωση του Αν Διοικητή ΣΝΙ ότι σύντομα το ΚΥΣ θα κλείνει στις 3μμ και το προσωπικό θα μετακινείται σε ένα νέο κέντρο εφημερίας  όπου υπάρχουν ανάγκες. ;;;;;!!!!
-η αδιαφορία του Σωματείου στην πρόσφατη ενημέρωσή του για όσα συμβαίνουν στο ΚΥΣ.
-η ανακοίνωση της Διοικήτριας ΣΝΙ τη Δευτέρα 6/2/12, σε εκπρόσωπο του Σωματείου Εργαζομένων, ότι αν και εγκεκριμένη από τη ΔΝΥ η μετακίνηση της συναδέλφου Αχλιόπτα το θέμα των μετακινήσεων επανεξετάζεται ώστε να μετακινηθούν έως και όλες οι μη οργανικές θέσεις του ΚΥΣ, δεδομένου ότι σύντομα θα κλείνει στις 3μμ. (οι οποίες θέσεις είναι 8 στις 11, σήμερα,  ενεργείς επί συνόλου 16 => 7 οργανικές – οι 4 με μετακίνηση και μακροχρόνια άδεια. Αν δηλαδή μετακινηθεί το προσωπικό  μη οργανικών θέσεων, το ΚΥΣ θα μείνει με 3 νοσηλεύτριες !!!!)
Οι παραπάνω θέσεις – απαντήσεις οδηγούν στη διασπορά φόβου ότι ο φορέας μας (ΚΥΣ) κλείνει και το προσωπικό μετακινείται. Ωστόσο όλοι γνωρίζουμε πως όσο ένας φορέας δεν καταργείται υποχρεούται να λειτουργεί. Μέσα όμως σε τέτοιο κλίμα, και τέτοιες διοικητικές εφαρμογές, κάθε ένας μας αισθάνεται να απειλείται και δεν έχει το κουράγιο να διαμαρτυρηθεί για τίποτε. Όποιος  τολμάει να πει την αλήθεια ή να διεκδικήσει τα νόμιμα,  διώκεται ή...  «μετακινείται»  όπως η συνάδελφος Αχλιόπτα που και πάλι της είχε ξανασυμβεί  ακριβώς το ίδιο στο παρελθόν.
 Οι μετακινήσεις  προσωπικού είναι ένα εφόδιο νόμου των Διοικήσεων προκειμένου να καλύψουν υπηρεσιακές ανάγκες προς όφελος του πολίτη.  Η έμμεση όμως, πλήν σαφέστατη απειλή «μη μιλάτε για να μη μετακινηθείτε» αποτελεί άνισο και ανήθικο όπλο εναντίον μας. Και η ΠΟΕΔΗΝ  μπροστά στην μη υπεράσπισή μας (από το Σωματείο μας) καλείται να  μας υπερασπιστεί και να παρέμβει προκειμένου να διατηρηθεί
-Το δικαίωμά μας για εργασία στο χώρο μας, υπό νόμιμες συνθήκες και εντολές
-Το δικαίωμά μας να ζητάμε τα νόμιμα για το χώρο στον οποίο εργαζόμαστε καλύπτοντας χρόνιες και πάγιες ανάγκες του, άσχετα από το αν είμαστε κάτοχοι οργανικής θέσης του = «αμετακίνητοι» = μη δυνατό διωκόμενοι,  ή μη = «μετακινούμενοι» = διωκόμενοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Τέλος η ΠΟΕΔΗΝ θεωρούμε ότι θα έπρεπε να πάρει θέση μπροστά σ’ αυτή τη γενικότερα απειλητική αντιμετώπιση της Διοίκησής  μας «κλείνει - δεν κλείνει» το ΚΥΣ.
Το ΚΥΣ επιτελεί γιγάντιο έργο στην Α’ βάθμια και υφίσταται ως φορέας υγείας με ισχύουσα νομοθεσία. Ας τεθεί λοιπόν από τους αρμόδιους κι ας απαντηθεί επιτέλους από αυτούς νομοθετικά και με πλήρη ευθύνη τους, το ερώτημα «καταργείται – δεν καταργείται η Α’ βάθμια». Διαφορετικά πώς κλείνει το ΚΥΣ; Με τη μετακίνηση του πρ/κού που παλεύει για την ορθή λειτουργία και απόδοση έργου του;   Στην προοπτική να γίνει έτσι, αν δεν παρέμβουν   ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ,  την εξωνοσοκομειακή παροχή Α’ Βοηθειών, την Κοινοτική Νοσηλευτική και την υγειονομική διαφώτιση*  των πολιτών, ποιος θα την αναλάβει; Οι συμβασιούχοι του τμήματος καθαριότητας των δήμων περιοχής ευθύνης ΚΥΣ, μήπως;  Εκεί άραγε βασίζεται και η νέα υπαγωγή των ΚΥ στην Περιφέρεια;                    
*Παροχή Α’ Βοηθειών / Πρόληψη = Σκοπός των ΚΥ.Ν 1397/1983 αρ. 15  που επαναφέρεται σε ισχύ με το αρ. 1 του Ν2194/’94
Οι συνθήκες εργασίας του πρ/κού ΚΥΝΜ δεν είναι καθόλου διαφορετικές, εξαιρουμένης της έλλειψης απόπειρας άμεσων διώξεων τύπου «Αχλιόπτα», που ως φαίνεται αποτελεί μια πάγια Διοικητική στρατηγική εφαρμοσμένη ως εξής:                
« Αντί να σιωπάς απολύτως, ασκείς τα δικαιώματά  σου βάσει νόμου; (πχ. αρ. 45 του ΚΔΥ- Ν3528/2007 περί κριτικής της προϊσταμένης αρχής, ή οποιοδήποτε άλλο όμοιο; - όπως πχ. η συνάδελφος-;). Το κάνεις μάλιστα και γραπτά, με ισχυρισμό που θεμελιώνεις  σε νομική βάση; Θέτεις  δηλαδή τη Διοίκηση, αλλά και το Σωματείο σου, προ των ευθυνών τους; (εκατό σελίδες τέτοιας αιτιολόγησης  κακώς κείμενων στη Υπηρεσία τους, υποβλήθηκαν από τις συναδέλφους Αχλιόπτα και Ρεμπούσκου στα  αρ. απρ. ΣΝΙ 497/10-01-12 και 1476/23-01-12). Εάν το κάνεις (όπως οι δύο συνάδελφοι)  οι ενέργειες είναι άμεσες, χωρίς όμως να σου απαντάει κανείς. Ειδικότερα:
Α) Το Σωματείο σου (αναγράφεται στα πρακτικά της 23/1/12) παίρνει ομόφωνη απόφαση άσχετη αυτού που του ζητάς. Πχ: να παρέμβει ώστε να διακοπούν αποδεδειγμένες πράξεις μεροληψίας του ζητάς. Απόφαση να επισκεφθεί το χώρο σου, παίρνει. Και ούτε την υλοποιεί.
 Β) Η προϊσταμένη σου αρχή εξακολουθεί  επιδεικτικά να ασκεί τα κακώς κείμενα εναντίον σου, στο όνομα των υπηρεσιακών αναγκών, απ’ τις οποίες εξαιρεί πχ. τα δεδουλευμένα σου, αλλά και άλλα πολλά, όπως πχ. τη Γονική σου άδεια                                                                                                  Βα) Αν (πχ. ως Αχλιόπτα) δεν είσαι κάτοχος οργανικής θέσης, η Διεύθυνσή σου (εν προκειμένω Νοσηλευτική) εισηγείται άμεσα (κι αυτό πιστοποιείται από τον εκπρόσωπο Σωματείου Κο Κυριαζίδη) την καθημερινή μετακίνησή σου από το ΚΥΣ (Σπάτα) στο ΣΝΙ(Μαρούσι), παραβιάζοντας ακόμα και το νόμο περί κάλυψης υπηρεσιακών αναγκών ο οποίος ορίζει ρητά ότι η Υπηρεσία ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ  να λάβει υπ’ όψη τον τόπο κατοικίας ( εν προκειμένω Βραυρώνα αττικής), την οικογενειακή κατάσταση (εν προκειμένω μητέρα 3χρονου παιδιού) κτλ. -  αρ. 66 του ΚΔΥ- Ν3528/2007: 1. Μετακίνηση υπαλλήλου από μία οργανική μονάδα σε άλλη της ίδιας αρχής πραγματοποιείται με απόφαση του προϊσταμένου της...       3. Για μετακίνηση σε οργανική μονάδα που εδρεύει σε περιοχή άλλου δήμου ή κοινότητας,...   Στις λοιπές περιπτώσεις (εκτός αίτησης υπαλλήλου)  το οικείο όργανο υποχρεούται να λάβει υπόψη του κριτήρια όπως ο τόπος κατοικίας του υπαλλήλου, η κατάσταση υγείας του, η οικογενειακή του κατάσταση και η συνυπηρέτηση συζύγου.                                                                                                     Ββ) Αν τώρα  είσαι κάτοχος οργανικής θέσης, άσχετα από την Υπηρεσία στην οποία ανήκεις (Ιατρική, Νοσηλευτική... κτλ), αλλά και άσχετα από το αν «μιλάς» (πχ. ως Ρεμπούσκου), ό,τι θέσης κάτοχος κι αν είσαι (οργανικής ή μη) η Διοίκησή σου, (εν προκειμένω Διοικήτρια και Αν. Διοικητής ΣΝΙ) σου ανακοινώνει την εφαρμογή του   σ τ ό χ ο υ  της, από 16/3/2012 να μετακινείσαι, έτσι κι αλλιώς, από το φορέα σου που δεν κλείνει (ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ή ΑΛΛΑΓΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ )  σε έναν φορέα φάντασμα ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΝΟΜΙΚΑ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ (Κέντρο Εφημερίας ΠΝΑ ή Νταού, ή Ραφήνας , ή... θα δείξει)».
Αιτιολογική βάση του όλου εγχειρήματος, (τα ΚΥ να κλείνουν στις 3μμ) προφορικά πάντα, αποτελεί το ότι το ήδη δραματικά μειωμένο έως και ελάχιστο (στην περίπτωση των γιατρών και διοικητικών) υπηρετούν προσωπικό,  καλείται όσο ο φορέας είναι ανοιχτός, να καλύψει όλες τις τρέχουσες ανάγκες της 24ωρης λειτουργίας (με εφημερίες πχ. έως και 12-15 μηνιαίως), χωρίς καμία απολύτως περίπτωση ενίσχυσής του με νέες προσλήψεις, σύμφωνα με  τις σχετικές διαβεβαιώσεις του ΥΥΚΑ, αλλά και σύμφωνα με τη δυνατότητα εισαγγελικής παραγγελίας, για τέτοιου είδους κάλυψη.
Η παρέμβαση της ΠΟΕΔΗΝ, υπό τέτοιες εργασιακές συνθήκες, θεωρούμε ότι δεν αποτελεί μόνο απαραίτητη, αλλά και κατεπείγουσα ενέργεια, προκειμένου
1)      να διαλευκανθεί ακόμα κι από την αρμόδια εισαγγελική αρχή, αν οι Νόμοι και το Σύνταγμα στα οποία ορκιστήκαμε πίστη και εφαρμογή υπηρετώντας τον ασθενή – πολίτη, προβλέπουν τέτοιου είδους εισαγγελικές παρεμβάσεις. Πρακτικά λοιπόν, ως μη νομικοί, ρωτάμε (εκτός των άλλων):  Γράφουν, το Σύνταγμα και οι Νόμοι μας, ότι όταν το ΥΥΚΑ, σύμφωνα με δικούς Του ισχύοντες νόμους (οργανικές διατάξεις μας) υποχρεούται να προσλάβει 15 γιατρούς (και αναλόγως και λοιπό πρ/κό) στην υπηρεσία των πολιτών ακτίνας ευθύνης μας, μπορεί η εισαγγελική αρχή να διατάξει την πλήρη κάλυψη σε 5 γιατρούς (και σε κατ’ αντίστοιχης μειωμένης αναλογίας  λοιπό πρ/κό); Σ’ αυτή τη Δημοκρατία ορκιστήκαμε πίστη και εφαρμογή;
2)        Η Διοίκηση του ΣΝΙ να δεσμευτεί ουσιαστικά ότι δεν θα μετακινηθεί κανένας από το πρ/κό των ΚΥΣ και ΚΥΝΜ, όσο αυτά διά της νομικά ισχύουσας λειτουργίας τους, καλούνται να καλύψουν ανάγκες  υπερπολλαπλάσιες των δυνατοτήτων της παρούσας υπηρετούσας Δύναμης.
3) Στις περιπτώσεις εκείνες των Υπηρεσιών που πραγματικά «βογγούν» (Ιατρική του ΚΥΝΜ και Διοικητική του ΚΥΣ) να προβεί σε άμεση ενίσχυση του πρ/κού. Και σχετικά με την θέση «όσο κι αν η Διοίκηση ζητά προσωπικό, το ΥΥΚΑ δεν προσλαμβάνει, ας λάβει υπόψη της η Διοίκηση πως αν αυτή είναι η πραγματικότητα, κι έτσι ακόμα υπάρχει λύση: Αντί να ανακοινώνει  στο προσωπικό, το σκοπό Της να κλείνουν τα ΚΥΣ και ΚΥΝΜ στις 3μμ, να τον εισηγηθεί στο ΥΥΚΑ, ζητώντας ανάλογη νομοθετική αναπροσαρμογή ως μόνη λύση κάλυψης αναγκών με το υπάρχον προσωπικό των ΚΥΣ και ΚΥΝΜ.


Τέταρτο συνημμένο