Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

Τα πιστοποιητικά που θέλει να δώσει μπόνους ο Πάνος Καμμένος σε όσους εργαστούν Δωρεάν στη ΜΟΜΑ στα 18 τους χρόνια!

Όπως έχουμε αποκαλύψει με συστηματικό τρόπο η κυβέρνηση δε θυμήθηκε ξαφνικά να δείξει το φιλολαϊκό της προφίλ και να προσφέρει κίνητρα κατάταξης στους φτωχούς νέους και νέες στα 18 τους χρόνια.
Αντίθετα, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες του νέου ελληνικού στρατού που οικοδομεί για να ανταπεξέλθει στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, στον ελληνοτουρκικό ανταγωνισμό για τον έλεγχο του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου και στον «κοινωνικό ρόλο» των Ενόπλων Δυνάμεων, δηλαδή στην κάλυψη των κενών του κρατικού μηχανισμού και των ΟΤΑ από τη δωρεάν εργασία των φαντάρων, ορίζει ως έτος  ανασυγκρότησης των Ενόπλων Δυνάμεωντο 2017 και προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές που έχουν ως βασική συνιστώσα την εμβάθυνση της εργασιακής εκμετάλλευσης της νεολαίας.
Όπως θα περιγράψουμε πρόκειται για ρυθμίσεις που βρίσκονται σε Μελέτες των Επιτελείων που προωθεί το στρατιωτικό κατεστημένο και επεξεργάζονται με βάθος χρόνου οι μνημονιακές κυβερνήσεις, με τον Πάνο Καμμένο να πιάνει το μαύρο νήμα από τον Ευ.Βενιζέλο και τον Κώστα Ήσυχο. Ο προσεκτικός όμως πολίτης, θα εντόπιζε το εναρκτήριο λάκτισμα αυτών των συντηρητικών μεταρρυθμίσεων πριν ακόμη από τα Μνημόνια, στις κυβερνήσεις Καραμανλή, όταν από το 2004 και μετά ο τότε ΥΕΘΑ Ευ.Μεϊμαράκης προωθούσε την ένταξη του Στρατού στην Πολιτική Προστασία, αναθέτοντας στους στρατιώτες καθήκοντα πυροσβέστη, συμμετοχή σε αντιμετώπιση πλημμυρών, μέχρι να έρθει ο Δ.Αβραμόπουλος για να αναθέσει στους στρατευμένους την καθαριότητα των ακτών, κάνοντας το χατίρι των δημάρχων, των πολιτευτών και φυσικά της τουριστικής βιομηχανίας.      
Τώρα επομένως και αφού η Ανεργία των νέων χτυπά κόκκινο, που χιλιάδες μαθητές πετάγονται από τα σχολεία και η κυβερνητική πολιτική του πιο άγριου νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού ορθώνει τραγικά εμπόδια στη μόρφωση και την εργασιακή τους πορεία, έρχεται το Υπουργείο Άμυνας να  παίξει βρώμικα παιχνίδια στην πλάτη της νεολαίας που προέρχεται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα και τάζοντας της κίνητρα να Στρατολογήσουν τους Φτωχούς νέους και νέες στα 18 τους χρόνια. 
Πολιτικές  επιλογές ταξικές και εξίσου βάρβαρα εκμεταλλευτικές.
Περιγράφουν λοιπόν τα κίνητρα που θα δώσουν στους νέους για να καταταγούν στα 18 τους. Μεταξύ των οποίων είναι τα πιστοποιητικά που θέλει να δώσει μπόνους ο Πάνος Καμμένος σε όσους εργαστούν Δωρεάν στη ΜΟΜΑ στα 18 τους χρόνια! Ουσιαστικά επιστρέφουν την νεολαία στην εποχή της Χούντας, περιγράφοντας το πώς η εργασιακή εκμετάλλευση αυτών που θα εργαστούν δωρεάν στη ΜΟΜΑ θα αμείβεται με ένα πιστοποιητικό. 
Ξεχνούν όμως να πουν τι αξία έχει αυτό το πιστοποιητικό στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, σε μια χώρα που η οικοδομή δεν υπάρχει πια και τα όποια έργα υποδομής είναι παρελθόν! 
Ξεχνούν να πουν ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν ενσωματώσει τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και πλέον υπάρχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις-κριτήρια για την απόκτηση, ανανέωση και εξέλιξη της επαγγελματικής άδειας.
Θα προσπαθήσουμε επομένως να παρουσιάσουμε όλη την εξέλιξη του θέματος των Στρατιωτικών Αδειών Ικανότητας Οδήγησης προχωρώντας σε μια σύντομη περιοδολόγηση που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Βουλή και δημοσιεύματα.    

Ας πάμε επομένως στο 2010, όταν ζητήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επανέλθει η μετατροπή των διπλωμάτων οδήγησης οχημάτων και σκαφών, καθώς και χειρισμού μηχανημάτων έργων που χορηγεί ο Στρατός σε αντίστοιχα πολιτικού τύπου, χωρίς οικονομική επιβάρυνση ή άλλες εξετάσεις.
Οι στρατιωτικές άδειες ικανότητας οδήγησης δεν μετατρέπονται σε πολιτικού τύπου
Στο άρθρο 16, παρ. 2, κεφ. Δ’ του Ν. 3710/2008, ΦΕΚ τ. Α’ 216/23-10-2008, αναφέρεται ότι είναι δυνατή η μετατροπή των αδειών ικανότητας οδήγησης υπηρεσιακού οχήματος που εκδίδονται από την Ελληνική Αστυνομία σε αντιστοίχων κατηγοριών αδειών οδήγησης αυτοκινήτων, τρίτροχων οχημάτων και μοτοσικλετών, χωρίς θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις.
Με την υπ’ αριθμ, 47272/5763/27-8-2009 ΚΥΑ των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθορίστηκαν οι όροι και προϋποθέσεις μετατροπής άδειας ικανότητας οδήγησης υπηρεσιακού οχήματος που εκδίδεται από την Ελληνική Αστυνομία, σε άδεια οδήγησης αντίστοιχων κατηγοριών, χωρίς θεωρητική εξέταση και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
Αυτά δηλώνει ο Βουλευτής κ. Κωστής Αϊβαλιώτης στην Ερώτηση 6315/17-11-2010 της Βουλής των Ελλήνων και ρωτάει το ΥΠΕΘΑ:
Μελετάται το ενδεχόμενο από το Υπουργείο σας το παραπάνω ευεργέτημα -το οποίο ίσχυε παλαιότερα και καταργήθηκε -να ισχύει και για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων;
Σε απάντηση της ερώτησης του το ΥΠΕΘΑ δηλώνει
Η μετατροπή των στρατιωτικών αδειών ικανότητας οδήγησης σε αντίστοιχες πολιτικού τύπου κα­ταργήθηκε με απόφαση του τότε Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών από 17-6-1996.
Η εκπαίδευση του στρατιωτικού προσωπικού (μόνιμου και οπλιτών) στην οδήγηση οχημάτων για την έκδοση άδειας ικανότητας οδηγού, γίνεται σύμφωνα με την ΠαΔ 3-7/201Ο/ΓΕΣ/ΔΕΚΠ, στην οποία έχουν ενσωματωθεί οι προβλέψεις της Υπουργικής Απόφασης 34861/79, ΠΔ 19/95 και ΚΟΚ2007.
Στο πλαίσιο της απόφασης ταυ ΥΠΕΘΑ για την σύνδεση της θητείας με την αγορά εργασίας, τα Κέντρα Εκπαιδεύσεως Εφοδιασμού Μεταφορών (ΚΕΕΜ) και Κέντρα Εκπαιδεύσεως Πυροβολικού (ΚΕΠΒ), έχουν χαρακτηριστεί ως ΚΕΚ για την εκπαίδευση οδηγών. Σε αυτά εκπαιδεύονται Ανθυπολοχα­γοί, Λοχίες καθώς και ειδικότητες οδηγού ΕΠΟΠ και οπλιτών θητείας. Στην παρούσα φάση μελετάται τα ενδεχόμενα της μετατροπής των ανωτέρω αδειών οδήγησης από τα ΚΕΚ, σε άδειες οδήγησης αντίστοιχων κατηγοριών πολιτικών οχημάτων και πολύ σύντομα θα υποβληθεί σχετική πρόταση στα Υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Δηλαδή, αυτός ο οποίος έχει Δίπλωμα και Δελτίο Καταλληλότητας, το οποίο έχει εκδοθεί από τον Ελληνικό Στρατό, να οδηγεί αρματοφορέα και να κάνει εκατοντάδες χλμ την ημέρα, δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να οδηγήσει ένα αγροτικό φορτηγάκι γιατί δεν το Δίπλωμα δεν το εξέδωσε το Υπ. Μεταφορών;

Ας πάμε όμως στο 2008, όταν προσαρμόστηκε η ελληνική νομοθεσία στα δεδομένα της Ε.Ε.
Σύμφωνα με το π.δ. 74/2008 (ΦΕΚ 112/Α΄) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2003/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ης Ιουλίου 2003 ‘’σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση των οδηγών ορισμένων οδικών οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών, για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθμ. 3820/1985 του Συμβουλίου και της οδηγίας 91/439/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την κατάργηση της οδηγίας 76/914/ΕΟΚ του Συμβουλίου’’, όπως αυτή η οδηγία τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 2004/66/ΕΚ του Συμβουλίου της 26ης Απριλίου 2004 και 2006/103/ΕΚ της 20ης Νοεμβρίου 2006» :
• οι οδηγοί που αποκτούν άδεια οδήγησης κατηγορίας Δ1, Δ1+Ε, Δ, Δ+Ε από 10-9-2008 προκειμένου να μπορούν να εξασκούν το επάγγελμα του οδηγού, είναι υποχρεωμένοι πέραν της απαιτούμενης άδειας οδήγησης να κατέχουν και ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών, ενώ οι οδηγοί που αποκτούν άδεια οδήγησης κατηγορίας Γ1, Γ1+Ε, Γ, Γ+Ε από 10-9-2009 ακολουθώντας την διαδικασία της αρχικής επιμόρφωσης. Οι εξαιρέσεις φαίνονται στη επισυναπτόμενη νομοθεσία.
Δεν απαιτούνται υποχρεωτικά θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα από Σχολή Οδηγών ή Κέντρα Θεωρητικής Εκπαίδευσης (ΚΕΘΕΥΟ). 
• οι οδηγοί που είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης των προαναφερόμενων κατηγοριών πριν από τις προαναφερθείσες ημερομηνίες αντίστοιχα από 10-9-2013 και 10-9-2014 προκειμένου να μπορούν να εξασκούν το επάγγελμα του οδηγού πρέπει να τύχουν περιοδικής θεωρητικής κατάρτισης χωρίς εξετάσεις. Δικαίωμα διοργάνωσης προγραμμάτων εκπαίδευσης περιοδικής κατάρτισης έχουν: 
α) Οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης Μεταφορέων (ΣΕΚΑΜ)
β) Οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης Οδηγών Οχημάτων Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ΣΕΚΟΟΜΕΕ)
γ) Τα Κέντρα Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών (ΚΕΘΕΥΟ)

Τι ίσχυε όμως μέχρι τότε:
Μηχανήματα έργων (γενικώς)
Π.Δ. 31/90 ΦΕΚ 11/Α/90
Επίβλεψη της λειτουργίας. χειρισμός και συντήρηση μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων

Π.Δ. 499/91 - ΦΕΚ 180/Α/91
Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων του Π.Δ. 31/90 ΦΕΚ 11/Α/90 (Επίβλεψη της λειτουργίας. χειρισμός και συντήρηση μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων)
Το ΠΔ 499/91 με το κείμενο σε αντιγράψιμη μορφή
Ο όρος "μηχανήματα εκτελέσεως τεχνικών έργωνκαλύπτει μια μεγάλη γκάμα μηχανημάτων.

Χονδρικά, ξεκινάς ως βοηθὸς χειριστού σε μηχάνημα Δ' κατηγορίας (ἡ χαμηλότερη), μαζεύεις ένσημα και παίρνεις άδεια Δ' κατηγορίας.
Έπειτα ως βοηθὸς σε Γ' μαζεύεις ένσημα, παίρνεις άδεια χειριστού Γ' κ.ο.κ..
Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του.