Η έλλειψη εκπαιδευτικών στους Φούρνους οδηγεί μαθητές εκτός πανελλαδικών.
Επτά από τους 22 μαθητές του Λυκείου Φούρνων έχουν ήδη εγκαταλείψει το σχολείο
τους για σχολεία της Σάμου ή του Πειραιά.
Λύση φαίνεται ότι βρέθηκε στο θέμα
που αναστάτωσε τις προηγούμενες ημέρες το Λύκειο Φούρνων, με τις διαμαρτυρίες
γονιών και μαθητών, που προτίμησαν να μη δώσουν εφέτος πανελλαδικές εξετάσεις
καταγγέλλοντας κενά σε καθηγητές. Οπως αποφασίστηκε, ο χρόνος που έχει χαθεί
από την αρχή της σχολικής χρονιάς θα καλυφθεί με τον διπλασιασμό των ωρών.
Ωστόσο η υποβάθμιση των ακριτικών νησιών και τα προβλήματα που δημιουργεί
παραμένουν, καθώς, όπως λέει η σχολική σύμβουλος της περιοχής κυρία Εβίτα
Καραγιώργου, «επτά μαθητές από τους 22 του Λυκείου Φούρνων έχουν ήδη
εγκαταλείψει το σχολείο τους για σχολεία της Σάμου ή του Πειραιά, κάτι που
επιταχύνει τρομερά τους ρυθμούς εγκατάλειψης του νησιού». «Είναι ένα σχολείο σε
ένα ακριτικό νησί με μεγάλο ενδιαφέρον» λέει η κυρία Καραγιώργου. «Ως σχολείο
ακριτικού νησιού όμως είναι υποβαθμισμένο και από πέρυσι, που η κρίση πήρε
γενικευμένο χαρακτήρα στην εκπαίδευση, ακόμη περισσότερο. Ζούμε δυστυχώς σε
περίοδο ελλείψεων, κενών, αλλά και σε μια περίοδο που τα βλέμματα έχουν παγώσει
στα μάτια των εκπαιδευτικών». Κενά σε εκπαιδευτικούς Οι γονείς μαθητών του
λυκείου είχαν ζητήσει την περασμένη εβδομάδα οι μαθητές της Α' τάξης του
λυκείου να εξαιρεθούν από τις προαγωγικές εξετάσεις του καλοκαιριού σε «τράπεζα
θεμάτων», ενώ για μαθήτριες της Γ' λυκείου ζήτησαν τη συμμετοχή τους στις
εξετάσεις υπό ειδικό καθεστώς. Οπως εξηγεί στο «Βήμα» ο προϊστάμενος
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου κ. Κ. Ρόκκος, στο σχολείο της περιοχής υπήρξε
ένα πρόβλημα με κενά σε εκπαιδευτικούς φιλολόγους και οικονομολόγους (για το νέο
μάθημα της Πολιτειακής Παιδείας). Καθηγητής οικονομολόγος δεν υπήρχε στο
σχολείο γιατί η περιοχή έχει ένα μόνο λύκειο και τελικά ο εκπαιδευτικός του
συγκεκριμένου μαθήματος διορίστηκε μόλις στις... 6 Μαρτίου. Αντίστοιχα, ενώ
χρειάζονταν τέσσερις φιλόλογοι, στην αρχή του σχολικού έτους υπήρχε ένας
εκπαιδευτικός και στη συνέχεια - Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο - διορίστηκαν
και οι υπόλοιποι. «Εχουν χαθεί ώρες, αυτό είναι σίγουρο» λέει ο κ. Ρόκκος. «Με
βάση τη νομοθεσία όμως κάναμε αναδιάρθρωση του ωραρίου, διπλασιάσαμε τις ώρες
που χρειάζονται και η ύλη πλέον μπορεί να καλυφθεί, οπότε δεν υπάρχει κανένα
θέμα ανισότητας» καταλήγει. Ολα αυτά έγιναν με τη συνερργασία της σχολικής
συμβούλου της περιοχής και των εκπαιδευτικών. Τα σχολεία αποδυναμώνονται «Η ουσία
όλων αυτών είναι η αποδυνάμωση των σχολείων στα ακριτικά σημεία με, εκτός των
άλλων, εθνική σημασία» λέει χαρακτηριστικά η κυρία Καραγιώργου. «Τα παιδιά που
φοιτούν στο σχολείο των Φούρνων είναι παιδιά με φιλοδοξίες και όνειρα. Είναι
άδικο να απογοητεύονται» συμπληρώνει. Ωστόσο εκτιμά ότι ακόμη και με την
αναπλήρωση των ωρών είναι δύσκολο να κατακτήσουν τα παιδιά το περιεχόμενο ενός
βιβλίου όπως εκείνο της Πολιτειακής Παιδείας. Για τα θέματα αυτά υπήρξε οξύτατη
διαφωνία των τοπικών ΕΛΜΕ (ενώσεων καθηγητών) την περασμένη εβδομάδα αλλά και
των οικογενειών μαθητών, ενώ τέσσερις μαθήτριες της Γ' Λυκείου αποφάσισαν να μη
συμπληρώσουν μηχανογραφικό για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
εφέτος σε ένδειξη διαμαρτυρίας, καθώς δήλωσαν ότι δεν θα κριθούν ισότιμα με τα
υπόλοιπα παιδιά της χώρας. Πάντως, όπως λέει η κυρία Καραγιώργου, πρέπει να
δοθούν ειδικά κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να έρχονται στις ακριτικές
περιοχές και την επόμενη χρονιά να μελετηθεί από νωρίς το πρόβλημα ώστε να μην
υπάρξουν κενά σε σχολεία όπως εκείνο των Φούρνων. Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus
στις 7 Μαρτίου 2014