Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

UBER: Ξεκίνησε την πρόσληψη "ταξιτζήδων" στην Ελλάδα

Uber-Athens-launchΣχόλιο Petropouli Ικαρίας:  Πάνε και οι μεταφορές. Ως σκλάβοι θα μεταφέρουμε τους πελάτες τους στις θάλασσές μας κι όπου αλλού θέλουν στον τόπο μας. Επόμενο βήμα, να τους κουβαλάμε και στην πλάτη. Έτσι, για να θυμηθούμε τα παλιά...

Είναι πλέον γεγονός: Το Uber, η εφαρμογή η οποία διασυνδέει μη επαγγελματίες οδηγούς αυτοκινήτων με ανθρώπους που αναζητούν μέσο για τη μετακίνησή τους, βρίσκεται «εντός των πυλών» όχι μόνο της Αθήνας, όπως είχε γίνει γνωστό τις προηγούμενες εβδομάδες, αλλά και της πανελλαδικής παρουσίας.

Μάλιστα, η εταιρεία έχει προχωρήσει και στην πρώτη της πρόσληψη στελέχους για την αγορά της Ελλάδας, το υπόβαθρο του οποίου παρουσιάζει σήμερα το Startupper.gr και ο δημοσιογράφος Δημήτρης Πόγκας.
Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι οι πληροφορίες περί ελληνικού λανσαρίσματος της αμφιλεγόμενης εφαρμογής διέρρευσαν το καλοκαίρι με τη δημοσίευση δύο αγγελιών για την πρόσληψη γενικού διευθυντή χώρας και διαχειριστή κοινότητας/υπεύθυνο επικοινωνίας. Σε προηγούμενο ρεπορτάζ, το Startupper.gr ανέφερε ότι ο όγκος των αιτήσεων που δέχθηκε η εταιρεία την ανάγκασε να κατεβάσει τις δύο αγγελίες μέσα σε λίγες ημέρες.
Στο τέλος Οκτωβρίου δημοσιεύθηκε η πληροφορία ότι η εταιρεία του Travis Kalanick είχε ανοίξει την πλατφόρμα εγγραφής ενδιαφερόμενων οδηγών για την πόλη της Αθήνας. Μέσα σε λίγες ημέρες οι 100 πρώτες διαθέσιμες θέσεις είχαν καλυφθεί.
Αυτό, ωστόσο, που έλαθε της προσοχής των μέσων ενημέρωσης είναι το γεγονός ότι η εταιρεία έχει ανοίξει την πλατφόρμα εγγραφής νέων οδηγών όχι μόνο για την πόλη της Αθήνας, αλλά και για όλη την Ελλάδα.
Μία γρήγορη αναζήτηση δείχνει ότι η Uber αναζητά οδηγούς για την Αλεξανδρούπολη, την Ξάνθη, την Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, την Λάρισα, τα Τρίκαλα, τη Λαμία, την Πάτρα, την Καλαμάτα, την Σπάρτη, ακόμα και για νησιά όπως η Μυτιλήνη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η Σαντορίνη και η… Μύκονος!

Η εξέλιξη αυτή «δένει» με την ανάλυση έμπειρων στελεχών της αγοράς προς το Startupper.gr ότι αφενός η Uber στο πρώτο στάδιο λειτουργίας της στην Ελλάδα θα αξιοποιήσει το αυξημένο τουριστικό ρεύμα προς την χώρα, εκμεταλλευόμενη το «όνομα» που ήδη έχει στις χώρες των επισκεπτών, και αφετέρου ότι η εταιρεία – στο πλαίσιο της καμπάνιας «Uber Παντού» – έρχεται στη χώρα με στόχο να «παίξει» επιθετικά, λανσάροντας σε όλη τη χώρα, και «σαρώνοντας» τον ανταγωνισμό από τις εταιρείες ταξι ή τις εφαρμογές κλήσης τους.
Βεβαίως, και καθώς η ίδια η εταιρεία τηρεί «σιγήν ιχθύος», δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αυτή την στιγμή εάν θα λανσάρει την εφαρμογή της πανελλαδικά ταυτόχρονα ή σταδιακά, με πρώτο «σταθμό» την Αθήνα. Θα πρέπει πάντως να διευκρινισθεί ότι η δυνατότητα εγγραφών για όλες τις ελληνικές πόλεις δεν συνεπάγεται ότι η εφαρμογή θα λανσαρισθεί ταυτόχρονα σε όλες ή σε πολλές από αυτές, καθώς η ίδια δυνατότητα υπάρχει για μεγάλες πόλεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες η εφαρμογή έχει παρουσία, παρ’ ότι η εφαρμογή παρέχεται μόνο για την πρωτεύουσα ή για μία ή δύο ακόμη πόλεις. Η δυνατότητα εγγραφών για τις υπόλοιπες πόλεις θα πρέπει να εκληφθεί περισσότερο ως μία πλατφόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις επόμενες κινήσεις της εταιρείας και πάλι στο πλαίσιο της καμπάνιας «Uber Παντού».
Μία ακόμη ενδιαφέρουσα εξέλιξη η οποία προϊδεάζει για τις προθέσεις της εταιρείας στην ελληνική αγορά είναι η σελίδα εγγραφών νέων συνεργαζομένων οδηγών, η οποία ακολούθησε τη σελίδα εγγραφών των 100 πρώτων. Σε αυτή τη σελίδα βλέπουμε ότι η Uber θα λανσάρει – ή τουλάχιστον έτσι φιλοδοξεί – στην αγορά της Αθήνας τρεις διαφορετικές υπηρεσίες: την uberX (η υπηρεσία που δημιουργεί τις αντιδράσεις των επαγγελματιών οδηγών, καθώς συνεργάζεται με μη επαγγελματίες), την UberBLACK (η υπηρεσία πιο πολυτελών μετακινήσεων) και την UberTAXI (η οποία συνεργάζεται με αδειοδοτημένους οδηγούς ταξί).

Πηγή