
- Η κυβέρνηση έχει υποχωρήσει σε όλα τα θέματα, όμως οι Δανειστές αχόρταγα ζητάνε "και άλλο αίμα" από τον Ελληνικό Λαό.
- Ντάισελμπλουμ : «Αν υπάρχει το πακέτο, το έκτακτο πακέτο και ο μηχανισμός ενεργοποίησης, μπορούμε να έχουμε έκτακτο Eurogroup την επόμενη Πέμπτη».
- Η ελληνική
νομοθεσία δεν επιτρέπει να ληφθούν προληπτικά μέτρα. Την απάντηση την
έδωσε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος : «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι γεμάτη
ιδέες»!!!!!
- Οι
βουλευτές θα κληθούν να ψηφίσουν την δημιουργία του Ειδικού Μηχανισμού
που δεν θα ονομάζεται Μνημόνιο .. αλλά θα συμπεριφέρεται σαν τέτοιο !!
Με την πλάτη στο τοίχο
Η
περίφημη αυτή "αξιολόγηση" ΔΕΝ δίνεται στην Ελλάδα από τον Μάιο του
2014, με αποτέλεσμα να έχουν στεγνώσει τα Ελληνικά ταμεία, που συνεχώς
αποπληώνουν δόσεις χωρίς να τηρούν τα συμφωνηθέντα οι Δανσιστές.
Μόνο
το πακέτο "βοηθείας" που αναπλήρωσε ταμειακές υποχρεώσεις το καλοκαίρι
του 2015 και ήρθε μετά την υπογραφή του τρίτου Μνημονίου έχει
ανακουφίσει τα Ελληνικά ταμεία, που έχουν φτάσει σε οριακό σημείο.
Με
τον εκβιασμό αυτόν, οι Δανειστές απαιτούν όλο και μεγαλύτερες, όλο και
πιο παράλογες δεσμεύσεις, ενώ η συμπεριφορά τους μοιάζει περισσότερο εκδικητική από ποτέ.
Τι δήλωσε ο επικεφαλής του, Γερούν Ντάισελμπλουμ :
«Η συνεργασία μεταξύ των
Θεσμών και της Ελλάδας ήταν ισχυρή και παραγωγική. Πιστεύουμε ότι έγινε
σημαντική πρόοδος και είμαστε κοντά σε συμφωνία για το ασφαλιστικό, το
Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Μένουν κάποια θέματα, αλλά είμαστε πολύ κοντά.
Σήμερα εξετάσαμε τον τρόπο με τον οποίο θα πάμε προς τα εμπρός. Η
δέσμη μέτρων πρέπει να περιλαμβάνει ένα προληπτικό πακέτο το οποίο θα πρέπει να εφαρμοστεί εάν είναι απαραίτητο για να τηρηθούν οι στόχοι για το πλεόνασμα. Ο σχεδιασμός του χρειάζεται περαιτέρω εργασία, γύρω από το ποια θα είναι τα μέτρα αυτά και το τι θα προκαλέσουν».
- «Το πακέτο αυτό πρέπει
να είναι ισχυρό, να νομοθετηθεί εκ των προτέρων και να έχει τα στοιχεία
τα οποία θα το ενεργοποιήσουν. Η δέσμευση του Ευκλείδη Τσακαλώτου είναι
ότι θέλει να δουλέψει παραγωγικά γι’ αυτό. Αν υπάρχει το πακέτο, το
έκτακτο πακέτο και ο μηχανισμός ενεργοποιήσης, μπορούμε να έχουμε
έκτακτο Eurogroup την επόμενη Πέμπτη. Δεν έχει κλείσει. Τότε θα έχουμε
και σοβαρή συζήτηση για το χρέος».
Ακόμη, ο επικεφαλής του Eurogroup προσέθεσε ότι οι ΥΠΟΙΚ θα έχουν ακόμη μια σοβαρή συζήτηση για την ελάφρυνση του χρέους, ενώ επιβεβαίωσε ότι «δεν στηρίζουν όλοι οι ΥΠΟΙΚ το ονομαστικό κούρεμα του χρέους».
Σε ερώτηση για το ύψος
των μέτρων που θα πρέπει να λάβει η Ελλάδα, όσον αφορά αυτά που
διαπραγματεύεται τώρα και τα άλλα που θα περιλαμβάνονται στο πακέτο
έκτακτης ανάγκης, ο πρόεδρος του Eurogroup είπε ότι τα μέτρα που
μελετώνται τώρα πρέπει να φθάνουν το 3% του ΑΕΠ, σημειώνοντας ότι έχουν
σχεδόν ολοκληρωθεί, ενώ τα μέτρα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να φθάνουν
το 2% του ΑΕΠ και θα είναι συμπληρωματικά του κύριου πακέτου.
Οσον αφορά για το πώς θα υιοθετηθεί αυτό το προληπτικό πακέτο μέτρων, ο κ. Ντάισελμπλουμ είπε ότι προκειμένου η δέσμη μέτρων να είναι αξιόπιστη θα πρέπει να νομοθετηθεί.
«Τώρα ως προς το πώς αυτή θα σχεδιαστεί, το εάν θα πρέπει να
νομοθετηθεί ένας μηχανισμός ή συγκεκριμένα μέτρα, είναι ακόμη υπό
συζήτηση».
Λαγκάρντ: «Τίποτα δεν κλείνει αν δεν λήξουν όλα»
Από την πλευρά της η
επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε πολύ χαρούμενη καθώς το
Ταμείο είχε την ισχυρή στήριξη των Ευρωπαίων στο θέμα των προληπτικών
μέτρων. «Αυτά τα μέτρα θα καλύψουν τις απαιτήσεις που έχει το Ταμείο.
Πρέπει να νομοθετηθούν, να είναι αξιόπιστα και να υπάρξει ο μηχανισμός
με βάση τον οποίο θα ενεργοποιηθούν. Η ομάδα μου είναι έτοιμη να γυρίσει
άμεσα στην Ελλάδα και να δουλέψει. Υπήρξε μεγάλη πρόοδος τις τελευταίες
δυο μέρες, τόνισε». Επανέλαβε ακόμη ότι είναι σημαντικά για το ΔΝΤ τα
μέτρα.
Παράλληλα πρόσθεσε πως
το ΔΝΤ επιμένει πως η λύση που θα πρέπει να δοθεί θα έχει δυο σκέλη, των
μεταρρυθμίσεων και του χρέος. Ξεκαθάρισε μάλιστα πως «τίποτα δεν
κλείνει αν δεν λήξουν όλα».
Ερωτηθείς για το χρέος
είπε ότι συμφώνησαν ότι δεν χρειάζεται κούρεμα αλλά απαιτείται ελάφρυνση
του ελληνικού χρέους Συμφωνούμε όλοι ότι η βιωσιμότητα του ελληνικού
χρέους σχετίζεται με την εφαρμογή του προγράμματος, είπε και πρόσθεσε
ότι όταν υπολογίζουμε τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους θα πρέπει να
στοχεύουμε στην έξοδο της Ελλάδας στις αγοράς. Στόχος του ΔΝΤ για την
Ελλάδα είναι να μπορεί να βγει στις αγορές και αυτός ο στόχος θα
καθοδηγήσει τις αποφάσεις.
Τέλος, καλωσόρισε τα στοιχεία της Eurostat για την ελληνική οικονομία
και είπε ότι αν είναι ακριβή θα αναπροσαρμόσουμε την πολιτική μας, όπως
είπε στη συνέντευξη μετά το Eurogroup.