Η Λαϊκή Ενότητα καταδικάζει με τον πιο απόλυτο τρόπο την απεχθή εκκένωση της προσφυγικής κατάληψης του πρώην 5ου Λυκείου στην Νεάπολη των Εξαρχείων, που ακολούθησε τις εκκενώσεις χώρων προσφυγικής στέγασης στα Εξάρχεια, στην οδό Αχαρνών και στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας. Γιατί το πρωταρχικό κοινωνικό αγαθό που προσβάλλεται με την ανάλγητη εκκένωση της προσφυγικής κατάληψης του πρώην 5ου Λυκείου – ένα σχολείο που διέλυσε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων για την περικοπή των δαπανών για την παιδεία – είναι η αξία της κοινωνικής αλληλεγγύης στη γειτονιά. Μιας αλληλεγγύης «επικίνδυνης» καθώς αντιστρατεύεται τη λογική του κοινωνικού κανιβαλισμού που αποτελεί την «ραχοκοκαλιά» της «ιδεολογίας» του νεοφιλελευθερισμού που μας εξαθλιώνει όλους/ες.
Οι πρόσφυγες δεν επέλεξαν από «χούι» να ζουν σε καταλήψεις. Κατέφυγαν σε καταλήψεις που στήριξαν και χιλιάδες αλληλέγγυοι πολίτες λόγω της των πολιτικών που ακολούθησαν τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να τους διατηρούν εγκλωβισμένους σε στρατόπεδα – φυλακές, αποκομμένους από τον κοινωνικό ιστό των πόλεων και από την πρόσβασή τους σε δουλειά, παιδεία και υγεία. Πολιτικές που εντάσσονται στο πλαίσιο των αντιπροσφυγικών πολιτικών της Ευρώπης – Φρούριο και της βίαιης απώθησης των θυμάτων των πολέμων και της ακραίας φτώχειας που επιβάλλουν στον πλανήτη και στην ευρύτερη περιοχή μας το ΝΑΤΟ και η ΕΕ.
Η κυβέρνηση, αλλά και ο δήμαρχος – γόνος της οικογένειας Μητσοτάκη – Μπακογιάννη, έκαναν για μία ακόμα φορά επίδειξη των προτεραιοτήτων τους: Καταστολή και εξαθλίωση για τους φτωχούς και τους κυνηγημένους, χαριστικές παροχές δισεκατομμυρίων και ξεπούλημα της χώρας και των ανθρώπων της για τους πλούσιους.
Να μην τους περάσει!
Επιτροπή Δικαιωμάτων ΛΑ.Ε.
Η αστυνομία συνέλαβε φωτορεπόρτερ κατά την εκκένωση της κατάληψης προσφύγων στα Εξάρχεια
Κατά την επιχείρηση, η αστυνομία προχώρησε στη σύλληψη του φωτορεπόρτερ, Αλέξανδρου Σταματίου, που οδηγήθηκε στο αυτόφωρο με την κατηγορία της διατάραξης οικιακής ειρήνης. Μάλιστα, για την σύλληψη του φωτορεπόρτερ και την επιχείρηση της αστυνομίας, η ΚΕΕΡΦΑ εξέδωσε ανακοίνωση, μέσω της οποίας καταγγέλλει φίμωση των φωτορεπόρτερ και ρατσιστικές επιχειρήσεις της αστυνομίας. Αξίζει να σημειωθεί πως ο ίδιος φωτορεπόρτερ είχε προ μηνών δεχθεί φασιστική επίθεση στην περιοχή των Εξαρχείων.
«Αυτή την άκαρδη, ανάλγητη, ρατσιστική εκστρατεία ανέλαβε να καλύψει ο Δήμαρχος Αθήνας Μπακογιάννης κάνοντας πλάτη στον Χρυσοχοίδη και τις ορδές των ΜΑΤ» αναφέρει μεταξύ άλλων, ενώ καλεί να αφεθεί ελεύθερος ο Αλ. Σταματίου και να μπει τέλος στις επιχειρήσεις της αστυνομίας.